با توجه به اهمیت یادگیری زدایی در یادگیری، توسعه و تحول دانش و مهارت های فردی و سازمانی و همچنین اهمیت سواد برنامه ریزی درسی و جهت گیری برنامه درسی معلمان در تمایل و پذیرش فرآیند یادگیری زدایی و علاقه به کسب آگاهی و همچنین نوع نگاه و طرز تفکرشان در ارتباط با بازنگری و تجدید نظر در رفتار و شیوه های مرسوم یاددهی و یادگیری، با توجه به عملکرد معلمان و دبیران، احساس نیاز به نوآوری و تجدیدنظر در شیوه های آموزش و یادگیری در سطح کلاس درس و بهره گیری حداکثری از فنون و تکنولوژی روز در این امر توسط معلمان و دبیران، احساس می شود. امیداست سردمداران و مسئولین آموزش و پرورش با آگاهی و بهره گیری از اطلاعات و نتایج این پژوهش و برگزاری دوره های آموزش و توانمندسازی منابع انسانی تحت عنوان ضمن خدمت فرهنگیان و سایر برنامه ها و اقدامات مقتضی، در جهت بهبود کمیت و کیفیت فرآیند یاددهی-یادگیری و آموزش و پرورش دانش آموزان عزیز کشورمان گام بردارند.