بررسی قوانین آموزش و پرورش با تاکید بر نقش معلم در سند تحول بنیادین در جهت توسعه تعلیم و تربیت
امروزه ضرورت برنامه ریزی و کشیدن طرح و نقشه برای نفوذ و تغییر در آینده و تغییر و تحول اساسی و حرکت از وضع موجود به سمت وضع مطلوب بر کسی پوشیده نیست. جایگاه تربیت و به کارگیری معلم در آموزش و پرورش به عنوان یک اصل اساسی در این مورد می باشد. از طرفی با توجه به ابلاغ سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه توسط مقام معظم رهبری و جایگاه رفیع آموزش و پرورش در رشد و توسعه و پیشرفت کشور و به منظور شفافیت بیشتر وضعیت آموزش و پرورش در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه، گزارش ارائه شده است. هدف از انجام این پژوهش بررسی قوانین آموزش و پرورش با تاکید بر نقش معلم در سند تحول بنیادین در جهت توسعه تعلیم و تربیت می باشد. روش تحقیق در مقاله حاضر تحلیلی- توصیفی است. روش گردآوری اطلاعات کتابخانه ای است که همراه با فیش برداری از منابع کتب حقوقی فارسی و لاتین و همچنین استفاده از منابع اینترنتی انجام خواهد شد. ابزار گردآوری اطلاعات عبارتند از فیش برداری از کتب، مقالات و منابع اینترنتی. نتایج حاکی از آن است که مسوولیت چگونگی آموزش یا به کار گیری معلمان در طول تاریخ تعلیم وتربیت جدید نوین ایران، بدین گونه تقسیم می شده است: معاونت اداری، اداری و مالی، امور اداری و مالی، امور اداری و مالی و پارلمانی، معاونت پشتیبانی، معاونت برنامه ریزی و ارتقاء نیروی انسانی ، برنامه ریزی و توسعه مدیریت و توسعه مدیریت و پشتیبانی.
اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خوزستان سایت حاضر را با هدف اشتراک دانش و تجربه در زمینه رشته های مختلف دانشگاه فرهنگیان راه اندازی نمودند. هدف آن است که دانشجویان ورودی هر سال این مرکز با همکاری با اساتید خود در دروس مختلف ، کتب علمی، فایل های تدریس، پروژه های علمی دانشجویی انجام شده، تجارب و خاطرات خود از آموزش دانش آموزان، محتواهای علمی و مفید، معرفی سایت های مورد نیاز حرفه معلمی و.... را با هدف کمک به آموزش و پرورش( سیاست گذارن/ معلمان / مدیران/ معاونین) و دانشگاه فرهنگیان( اساتید/ مدیران/ معاونین و دانشجو معلمان و مهارت آموزان ماده 28) به اشتراک بگذارند.