بررسی روش تدریس پروژه محور
شواهد بیانگر این هستند که یادگیری پروژه محور کیفیت یادگیری را افزایش می دهد و به تقویت قوای ذهنی دانش آموزان از
طریق درگیر کردن آنان با مسائل پیچیده و جدید میانجامد، واضح است که این روش به دانش آموزان فرایندهای پیچیده ، نظیر
برنامه ریزی و ارتباطات را آموزش می دهد . برای برآورده شدن این هدف هم معلمان و هم دانش آموزان به زمان احتیاج دارند
تا بر رفتارها و راهبردهای ضروری برای یک برنامه آموزشی پروژه محور موفق، تسلط یابند. عالوه بر تحقیقات، گزارش های
متقاعدکننده ای از طرف معلمان داده شده، که همگی بیانگر این نکته هستند که روش مزبور یک مدل آموزشی مشارکتی، جدی
و مناسب است که از تحقیقات حقیقی و یادگیری خودکار دانش آموزان پشتیبانی می کند. این روش عالوه بر اینکه موجب
کارآمدی مدرسه است و اهداف آموزشی سنتی را برآورده می کند ، طبق گزارش معلمان منافعی به این شرح نیز دارد: )صادقی
و همکاران، 1397(.
1- به دانش آموزان کمک می کند که هم بدانند و هم عمل کنند.
2- از دانش آموزان در امر یادگیری و به کار گرفتن مهارتها در حل مسئله، ایجاد ارتباط و خود مدیریتی پشتیبانی می کند.
3- مشوق فعالیت های ذهنی است که یادگیری را به صورت امری مادام العمر در می آورد و موجب مسئولیت پذیری مدنی و
موفقیتهای شخصی می شود.
4- برنامه تحصیلی را به کار می گیرد، آموزش موضوعی را در بر می گیرد و به مسائل اجتماعی می پردازد.
5- با استفاده از معیارهایی شبیه به معیارهای دنیای کار، مهارتها و محتوای اجرایی را ارزیابی می کند، بنابراین مشوق تعیین
هدف هاست. همچنین اجرای کارها را توسعه می دهد، و جوابگوی دنیای واقعی نیز خواهد بود.
6- موجب ارتباطات مثبت و همکاری دوجانبه میان گروه های گوناگون دانش آموزان میشود.
7- با نیازهای یادگیرندگانی که دارای سطوح متفاوت مهارتی هستند و نیز با روشهای گوناگون یادگیری، سنخیت دارد.
8- دانش آموزان خسته و بی تفاوت را به مشارکت وا می دارد و به آن ها انگیزه می دهد
اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خوزستان سایت حاضر را با هدف اشتراک دانش و تجربه در زمینه رشته های مختلف دانشگاه فرهنگیان راه اندازی نمودند. هدف آن است که دانشجویان ورودی هر سال این مرکز با همکاری با اساتید خود در دروس مختلف ، کتب علمی، فایل های تدریس، پروژه های علمی دانشجویی انجام شده، تجارب و خاطرات خود از آموزش دانش آموزان، محتواهای علمی و مفید، معرفی سایت های مورد نیاز حرفه معلمی و.... را با هدف کمک به آموزش و پرورش( سیاست گذارن/ معلمان / مدیران/ معاونین) و دانشگاه فرهنگیان( اساتید/ مدیران/ معاونین و دانشجو معلمان و مهارت آموزان ماده 28) به اشتراک بگذارند.