#
مرحله اول : فعال سازي
🎸در مرحله فعال سازي دانشآموزان با مساله مواجه مي شوند و معلم سعي مي كند زمينه مناسب براي آغاز آموزش را فراهم آورد.
🎸براي رسيدن به اين هدف مي توان بين تجارب يادگيري قبلي دانشآموزان و موضوع يادگيري ارتباط برقرار كرد. پرسيدن يك سوال ، تعريف يك مساله ، نشان دادن يك رويداد هيجان انگيز و ... روشهايي هستند كه موجب برانگيختن دانش آموز و درگير شدن او با مساله مورد نظر مي شوند.
🎸يك روش موثر براي دروني ساختن مساله و تدارك شرايط مناسب براي فعال شدن يادگيرندگان استفاده از "راهبرد تصور" است.
🎸در اين راهبرد معلم دانشآموزان را به رويا پردازي تشويق مي كند. راهبرد تصور در صورتي كه هدايت شده باشد به دانشآموزان كمك مي كند تا آنچه را مي خواهند بياموزند در فضايي مجازي ببينند.
+ نوشته شده در یکشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۵ ساعت 12:39 توسط یاسین
|
اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خوزستان سایت حاضر را با هدف اشتراک دانش و تجربه در زمینه رشته های مختلف دانشگاه فرهنگیان راه اندازی نمودند. هدف آن است که دانشجویان ورودی هر سال این مرکز با همکاری با اساتید خود در دروس مختلف ، کتب علمی، فایل های تدریس، پروژه های علمی دانشجویی انجام شده، تجارب و خاطرات خود از آموزش دانش آموزان، محتواهای علمی و مفید، معرفی سایت های مورد نیاز حرفه معلمی و.... را با هدف کمک به آموزش و پرورش( سیاست گذارن/ معلمان / مدیران/ معاونین) و دانشگاه فرهنگیان( اساتید/ مدیران/ معاونین و دانشجو معلمان و مهارت آموزان ماده 28) به اشتراک بگذارند.