تجربه یکی از معلمین ابتدایی در برخورد با یک دانش آموز دارای اختلال در نوشتن
وضعیت مسیح در مدرسه : مسیح پسری است بسیار ساکت و خیلی کم میشود ک صدای او را شنید و در کلاس خیلی کم جا به جا میشود ولی در هنگام زنگ تفریح بسیار پر جنب و جوش و بدون هیچ حرف زدنی میبینیم کدوستانش از او گلایه میکنند و میگویند اقا نگاه مسیح اذیت میکنه . با این وجود مسیح در هنگام املا بسیار ضعف داشت و حتی با وجود اینکه برخی از دوستانش در نوشتن مشکل داشتند مسیح به شدت ضعیف بود و فرق بین حروف را نمیدانست و هنگام املا او به سختی به معلم توجه میکرد و به سختی مینوشت و همان هم به اشتباه . معلمش میگوید که متوجه شدیم ک او دارای اختلال در نوشتن شده است .
راه حل : معلمش گفت ک موضوع را با خانواده در جریان گذاشتیم و از آنها خواسته شد ک در خواندن و نوشتن در خانه با مسیح بیشتر کار کرده و به او کمک کنند تا این مشکل را برای همیشه رفع کنند . همچنین ایشان گفتند که من نیز خود در مدرسه از روش های خوبی استفاده کردم و به خانواده او نیز تمرین هایی را دادم تا با او کار کنند و تا مشکل بر طرف شود .
نتیجه : بعد از گذشت چند ماه تمرین و تکرار تعداد غلط های مسیح کمتر شد و رفته رفته در نوشتن بهتر شد و همچنین در روخوانی نیز پیشرفت خوبی داشت .
اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خوزستان سایت حاضر را با هدف اشتراک دانش و تجربه در زمینه رشته های مختلف دانشگاه فرهنگیان راه اندازی نمودند. هدف آن است که دانشجویان ورودی هر سال این مرکز با همکاری با اساتید خود در دروس مختلف ، کتب علمی، فایل های تدریس، پروژه های علمی دانشجویی انجام شده، تجارب و خاطرات خود از آموزش دانش آموزان، محتواهای علمی و مفید، معرفی سایت های مورد نیاز حرفه معلمی و.... را با هدف کمک به آموزش و پرورش( سیاست گذارن/ معلمان / مدیران/ معاونین) و دانشگاه فرهنگیان( اساتید/ مدیران/ معاونین و دانشجو معلمان و مهارت آموزان ماده 28) به اشتراک بگذارند.