نتایج مقاله
کیفیت آموزشی
یکی از تمرکزهای اصلی این نظرسنجی بر کیفیت منابع و خدمات آموزشی بود. پرسشهایی مانند سؤال 5 و سؤال 6 که به ارزیابی کافی بودن منابع و کیفیت آموزشی پرداختند، به ترتیب میانگین امتیاز 3.98 و 3.27 را دریافت کردند. بخش عمدهای از پاسخها در امتیازات 4 و 5 متمرکز بود که نشاندهنده سطح بالای رضایت عمومی دانشجویان است. با این حال، تغییرات جزئی در پاسخها نشاندهنده وجود فضا برای بهبودهای هدفمند جهت تضمین برابری برای همه دانشجویان است.
سیستمهای رفاهی و حمایتی
این نظرسنجی همچنین به بررسی اثربخشی سیستمهای حمایتی رفاهی دانشجویان پرداخت. آیتمهایی مانند سؤال 19 و سؤال 21 که به ارزیابی دسترسی و اثربخشی این سیستمها اختصاص داشتند، به ترتیب میانگین امتیاز 3.16 و 2.99 را نشان دادند. در حالی که اکثریت شرکتکنندگان رضایت متوسطی را ابراز کردند، تقریباً 30 تا 40 درصد پاسخدهندگان این جنبهها را در سطح متوسط یا کمی پایینتر ارزیابی کردند. این امر نیاز بالقوهای به بهبود کیفیت و دسترسی به خدمات رفاهی برای پاسخگویی بهتر به نیازهای دانشجویان را برجسته میکند
تعامل و شخصیسازی دانشجو
توجه شخصی و تعامل بهعنوان حوزههایی که نیاز به توجه دارند، برجسته شدند. بهعنوان مثال، سؤال 7 که بر تعامل فردی بین دانشجویان و اساتید تمرکز داشت، میانگین امتیاز 2.9 را نشان داد و حدود 42 درصد از پاسخها در محدوده پایین تا متوسط (امتیاز 2 یا 3) قرار گرفت. این امر نشاندهنده اختلاف در کیفیت تعاملات فردی ادراکشده است که ممکن است بر تجربه کلی یادگیری تأثیر بگذارد.
سلامت روان و مدیریت استرس
آیتمهای مرتبط با سلامت روان و مدیریت استرس، مانند سؤال 28 و سؤال 30، به ترتیب میانگین امتیاز 3.77 و 3.96 را نشان دادند. در حالی که اکثر دانشجویان این جنبهها را مثبت ارزیابی کردند (امتیاز 4 یا 5)، اقلیت قابل توجهی آنها را با امتیازات 2 یا 3 ارزیابی کردند که نشاندهنده چالشهای مداوم در زمینه حمایت از سلامت روان است. این امر نیاز به منابع سلامت روانی قابل دسترستر و فعالتر را که به نیازهای دانشجویان اختصاص دارد، نشان میدهد.
روند کلی
در سراسر این نظرسنجی، توزیع پاسخها الگوهای ثابتی از رضایت را نشان داد، اما همچنین چالشهای سیستمی را نیز برجسته کرد. میانگین امتیازات کلی برای اکثر ابعاد بین 3.5 تا 4.0 بود که نشاندهنده دیدگاه مثبت عمومی است، هرچند که نیاز به مداخلات هدفمند نیز وجود دارد. تفاوت مشاهدهشده در آیتمهایی مانند سؤال 12 (واریانس = 2.06) و سؤال 20 (واریانس = 1.22) بر تنوع تجربیات دانشجویی تأکید دارد که ممکن است ناشی از تفاوت در تخصیص منابع، چالشهای آکادمیک، یا شرایط شخصی باشد.
بینشهای آماری
مقادیر چولگی برای چندین آیتم کلیدی (مانند سؤال 5 = -1.06 و سؤال 30 = -0.61) توزیعی با چولگی به سمت چپ را نشان میدهد که نشاندهنده این است که بیشتر پاسخها در انتهای بالاتر مقیاس امتیازدهی قرار دارند. با این حال، آیتمهایی مانند سؤال 7 (چولگی = 0.19) توزیع متقارنتری را نشان دادند که منعکسکننده تعادلی بین بازخورد مثبت و انتقادی است. مقادیر کشیدگی بین -1.18 تا 0.66 متغیر بود که تنوع در الگوهای پاسخ را در جنبههای مختلف محیط آموزشی نشان میدهد.
بررسی ارزیابی آموزشی و رفاه دانشجویی پاسخهایی را در ابعاد مختلف کیفیت آموزشی و رفاه دانشجویان جمعآوری کرد. این دادهها شامل 100 پاسخ معتبر بود و هیچ دادهای در بین 35 سؤال از دست نرفته است. نتایج، بینشهای مهمی درباره تجربیات آموزشی و حمایتهای رفاهی دریافتشده توسط جمعیت دانشجویی ارائه میدهد.
نویسنده مقاله: علی درخشان
 اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خوزستان سایت حاضر را با هدف اشتراک دانش و تجربه در زمینه رشته های مختلف دانشگاه فرهنگیان راه اندازی نمودند. هدف آن است که دانشجویان ورودی هر سال این مرکز با همکاری با اساتید خود در دروس مختلف ، کتب علمی، فایل های تدریس، پروژه های علمی دانشجویی انجام شده، تجارب و خاطرات خود از آموزش دانش آموزان، محتواهای علمی و مفید، معرفی سایت های مورد نیاز حرفه معلمی و.... را با هدف کمک به آموزش و پرورش( سیاست گذارن/ معلمان / مدیران/ معاونین) و دانشگاه فرهنگیان( اساتید/ مدیران/ معاونین و دانشجو معلمان و مهارت آموزان ماده 28) به اشتراک بگذارند.
	   اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خوزستان سایت حاضر را با هدف اشتراک دانش و تجربه در زمینه رشته های مختلف دانشگاه فرهنگیان راه اندازی نمودند. هدف آن است که دانشجویان ورودی هر سال این مرکز با همکاری با اساتید خود در دروس مختلف ، کتب علمی، فایل های تدریس، پروژه های علمی دانشجویی انجام شده، تجارب و خاطرات خود از آموزش دانش آموزان، محتواهای علمی و مفید، معرفی سایت های مورد نیاز حرفه معلمی و.... را با هدف کمک به آموزش و پرورش( سیاست گذارن/ معلمان / مدیران/ معاونین) و دانشگاه فرهنگیان( اساتید/ مدیران/ معاونین و دانشجو معلمان و مهارت آموزان ماده 28) به اشتراک بگذارند.